آن چه که از امروز 12 شهریور 1403 با نام "آزاد آزربایجان" تقدیمتان خواهد شد، که امیدواریم تا زمان آزادی آزربایجان جنوبی از یوغ استعمار و استعمار به شکل مستمر و ماهانه مهمان چشمانتان بگردد!، تلاشی است از سوی تشکل آذوح در جهت پرکردن بخشی از خلا مطالعاتی موجود در حرکت ملی آزربایجان جنوبی.

🔸بدون شبهه که در تمامی سالیان گذشته و از سوی بسیاری از فعالین این حرکت در راستای رفع نیاز وافر به تحلیلات و نظرات مربوط به موضوعات روز تلاشهای عظیمی صورت گرفته، اما، روند کنونی حرکت ملی و مباحثات روزمره در آن نشانگر لزوم کار بیشتر در این حوزه است.

🔸آذوح با درک این ضرورت، در حد توان خود خواهد کوشید تا بتواند هر ماه و با کمک نویسندگان ماهنامه نوری بر مسایل روز بتاباند و از زوایای مختلف این وقایع را مورد تحلیل قرار بدهد.

🔸برخلاف نمونه های مشابه پیشین، تلاش آذوح نه در ایجاد فضای شبه روشنفکری در ماهنامه و تعمیق گپ روشنفکر/جامعه، بلکه در ارائه موضوعات با ادبیات و زبانی مفهومتر و قابل استفاده تر خواهد بود و نویسندگان ماهنامه که در شماره های مختلف مهمان ما خواهند بود نیز تلاش خواهند کرد تا نگاه خود را با زبانی هر چه ساده تر و ملموستر بیان نمایند.

🔸هدف ما پز روشنفکری نیست!

🔸در هر شماره از ماهنامه شاهد نوشته هایی از دوستانمان خواهید بود و این دایره نویسندگان هر دفعه میتواند که تغییر یابد. در هر شماره، موضوعی به عنوان تم اصلی در نظر گرفته شده و نوشته ها حول آن موضوع خواهد گردید اما البته که اگر صاحب نظری صلاح را در طرح موضوعی دیگر ببیند، آن موضوع را ارائه خواهد داد.

🔸از مهمترین نکاتی که در تلاش برای رعایت آن خواهیم بود، حضور دیدگاههای مختلف حول موضوعات مشخص و وجود دیدگاههای حتی متضاد در هر شماره از مجله است. برای ما مهم آن است که در خصوص موضوعات مختلف نه فقط از یک زاویه، که از زوایای مختلف به آن امر پرداخته شده و مخاطب را با تمامی حالات احتمالی تحلیل روبرو و آشنا بسازد. به همین دلیل در هر شماره از "آزاد آزربایجان" بسیار محتمل است که شاهد دو نوشته پیاپی اما کاملا متضاد باشید!

🔸چون، این اصل پلورالیزم و نمود دموکراسی است...

🔸اما چرایی انتخاب 12 شهریور برای شروع این آغاز، و چرا "آزاد آزربایجان" ؟!

🔸سالها قبل و در 12 شهریور 1324 راهی آغاز شد که به آزادی یک ساله آزربایجان جنوبی منتهی گردید.

🔸طعم شیرین آن آزادی، آن عدالت، و آن حکومت ملی از یادها نرفته است!

🔸اگرچه رژیم پهلوی و رژیم فعلی ایران کمر بسته اند بر ادامه و تکرار 21 و 26 آذر 1325،

🔸اما،

فرزندان این دیار، خیلی زود، در 12 شهریوری دیگر حماسه ای رقم خواهند زد که به 21 آذر نهایی و آزادی ابدی این دیار خواهد رسید.

🔸مطمئنیم!

چون که مدافعان این سرزمین بارها ثابت کرده اند که در نبرد با دشمن:

"بیز بیتدی دئمه دن، بیتمه ز"

برای دانلود فایل پی دی اف می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://t.me/AZOH_qrupu/26642

مطالب این شماره:

پیشگفتار – امیر مردانی

ایران و تحصیل ساحه‌سینده آیریمجیلیغا قارشی کونوئنسیا - سینا یوسفی

سون سئچیمده میللی حرکتین ایستراتژی آنالیزی و یول آراییشی - آلتای مرتضی مرادپور

سندرم استکهلم و رفتار برخی از فعالان جنبش ملی آزربایجان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران- آرش مکاریدوست نیکی کند

آزاد یا غیر آزاد بودن انتخابات در جغرافیای ایران - ایلقار خلخالی

DILIMIZ, VARLIĞIMIZIN TƏMƏL DAŞI - HACƏR İBRAHIMIDINVƏR

شباهت تاریخی به مصدق تا تحلیل عملکرد پزشکیان - س. چاغداش

حرکت ملی آزربايجان، از قاضی پور تا پزشکیان - گونش بالکانلی

تبعیض‌گرایی، تبدیل به نورم اجتماعی ایرانیان شده است - انصافعلی هدایت

راهکاری برای آینده، احیای انرژی پاک از دریاچه اورمیه - س. چاغداش

علم سازماندهی و کار تشکیلاتی - جمع بندی و تلخیص:م.م